Wednesday, March 01, 2006

Semalaman menonton Puteri Gunung Ledang

Disebabkan rindu ku mendalam pada gusti putri and hang tuah and also the geng... lantas aku pegi bilik abg Lan kat Level 2 and pinjam citer Puteri Gunung Ledang..

my roomate and me tengok citer ni dah lebih kurang 5 kali kot.. so campur nie 6 klai la... tp masalalah nye... aku tak penah boring ngan citer nie.. mmg best giler (except part akhir2 yang kayu meletup macm mercun tu jer cam tak best)

kau rase korang dah atu pasal sejarah disebalik citer nie.. kisah putri majapahit yang jatuh cinta ngan sorang laksamana Melaka and cinta diorang dihalang oleh gusti adipati(pemerintah Majapahit A.K.A abg gusti putri) and sultan Melaka (sultan Mahmud)

sesuai ngan "moto" citer nie.. SEBUAH CERITA CINTA AGUNG, jalan cerita movie ni mmg based pada perjuangan cinta mereka and sehinggakan gusti putri kasi 7 permintaan/syarat sebagai terma utk berkahwin ngan sultan mahmud.. (peristiwa peminangan puteri gunung ledang)...

filem yg berharha rm20juta nie merupakan filer malaysia yg termahal setakat ni and rm4 juta dr rm20juta tu ader la semata2 utk promosi (melampau tu!!) and filem ni gak byk dpt pencalonan di festival antarabangsa...

pendek akta.. aku mmg tak puas nad boring gan citer nie..
malam nie nk tgk la gi la.. tp kol 9pm nanti aku ader meeting ngan kelab debat kolej perindu.. aku baru jer abis kelas tutorial MLS.. pening aku.. tp..nak ker.. tak nk ker.. kena study gak.. mati aku kalu FAIL!!!!!

utk menonton TRAILER, click HERE

1 comment:

Hazwan Hassan said...

yg kiter gi diner ari tu?? yg sem 1 ekk??