Thursday, July 27, 2006

Fakta yg tidak boleh dinafikan!!

aku termunung lagi hari ni.. memikir aper yg telah berlaku pada aku dan aper masalah serta beban yg aku telah "HADIAHKAN" pada org yg aku sayang itu, sama ada dlam pengetahuan aku atau sebalik nye..

tp, yg penting disini, manusia maner sanggup biarkan org yg die sayang itu sedih dan paling utama klau lover itu sedih sebab kiter!! lagi la kiter tak sanggup kn?? mungkin ader yg tak setuju ngan pendapat aku. dan may be ader juga yg kater aku ni hanye hipokrit sebab berbicara mengenai soal hati dan perasaan yg sememang nyer sangat subjektif.. dan juga tiada indeks ukuran yg jelas dan nyata utk mengukur tahap cinta, kasih-sayang dan juga soal perasaan ni...

aku?? ader satu perkara yg masih menghantui diri aku, iaitu perasaan sensitif aku..
walaupon aku masih ader perasaan nie, tp alhamdulillah, aku berjaya mengurang kan tahap "ketebalan" sensitif aku nie since sem yg lepas.. kenape?? sebab aku sedar yang aku perlu berkorban sesuatu utk mendapat sesuatu...

samer gak mcm konsep dalm economy.. utk mendapat kan sesuatu, kiter terpkse lepaskan choice lain yg kiter ader.. dan choice yg kite korban kan itu aderlah=oppertunity cost.. dan kiter wat choice berdasarkan marginal cost and marginal benefits!!

stop!!! kiter stop semua nie, dah panjang lebar dah aku nyer post buat kali nie..
aku amat menrindui seseorang.. seseorang yg menghadiahakn aku dengan green "housing" yg aku still pakai pade hanset aku sekarang nie... walaupon die dekat ngan aku, aku masih merindui nyer.. walaupon hari2 aku melihat nye, aku juga masih merindui nyer.. dan perasaan aku tak pernah berubah terhadap nye dari dulu sampai sekarang..

No comments: