Tuesday, February 21, 2006

Factor of "kepeningan"..

since last nite, aku tak leh nak tido sgt.. macam2 aku pikir nie haa. tentang family aku kat kampung ( home sick laa), soal PTPTN aku yang dah nak abis... aik.. jgn salah paham lak, aku dpat sikit jer loan tu.. sebab tu la dah nak abis nie.

then, aku duk pening2 pikir pasal MY STUDY.next week aku ader test mandarin kelas Ling loashi..next week gak aku kene submit assigment constitution law kat prof ismail badrulzaman( klasik nama kan??)..

today=tuesday.. pembuka tirai hari ni ader lah kelas LAW OF CONTRACT kat dwn kuliah Menara SAAS. Today aku belajar pasal breach of contract due to "frustration"(bukan frust yang korang paham tu) and due to "performance"(perbuatan)..

abis kelas kol 10.30am td, terus aku balik naik Jazz nadia ( my dearest classmate).but suddently dia ajak teman gi sec 7 kedai optik (utama optimatris) eyes solution.. pas tu trus dia hantar balik hostel..

sekarang nie aku abru jer abis kelas tutorial LAW OF TORTS pn fareza.. tgh tggu kol 4pm utk kelas mandarin that gonna be end at 6pm.

cakap pasal mandarin nie.. apeer perkaitan yang jelas mandarin ngan law kn?? actually cam ni.. kat semua fac di UiTM nie, ader offer 3rd language and syarat wajib bg student utk grade= complete kan 3 sem bahasa ketiga nie..

cam aku lak, kat LAW FAC, ader 4 3rd language= mandarin, arabic (aku penah fail time sekolah lu),french (tak minat arr) ngan japanese( minat sikit2).. so aku decide ambik mandarin coz kat malaysia ni, byk law firm yang dimonopoli by chinese lawyer.. so kalu aku ader knowledge about mandarin, so senang la aku nk dapt keje ngan chinese2 nie( kalu aku lepas LL.B Hons laa..)

so far, aku tak der problem sgt ngan mandarin nie.. agak steady la.. ala2 stabil gitu.. huhuhu.. aku ader baki 2 sem lagi untuk aku tamat kursus mandarin nie.. insyallah boleh kot.. ok arrr.. nak meng"visit" blog favourite aku jap..

No comments: