Wednesday, July 12, 2006

Patutkah memulakn lembaran baru???

aku baru jer daftar kat uitm nie.. balik kampus la nie.. daftar kat kolej perindu pada 8 july.. and ari nie 1st kelas aku baru jer start.. kelas Criminal 1, lectured by En.lee, ex-police officer..

yang paling penting bagi aku sekarang ader la mengenai hidup aku nie.. patutkah aku memulakn satu lembaran baru dfalam idup aku... lembaran abru utk aku lupakan aper yang telah berlaku.. melupakan derita, perit dan getir yang aku tanggung seorang diri selama ni..

yup, betul lirik dalam algu "BIARLAH RAHSIA" by CT nurhaliza.. pada aku kesimpulan lirik tu menggambarkan betapa CT nak orang lain paham penderitaan yang dia tanggung dan orang tu boleh bertimbang rase utk korban kan sedikit ego demi perhubungan cinta itu...

aku sering kali mengalah dalam hal nie.. rendahakn ego, maruah juga "standard" yang aku ade demi "sesuatu" yang aku mmg nk sangat.. dan aku percaya aku boleh memiliki nyer berdasarkan keikhlasan dan kejujuran yang aku miliki...

tapi aku silap, pengorbanan yang aku curahkan tidak mampu dibalas... bukan setakat tidak mampu dibalas, pergorbanan aku juga tidak langsung difahami.. entah sengaja atau tdak, hanya tuhan saje yang tau..

honestly, pergorbanan yang aku lakukan bukanya utk aku mendapat balasan.. buka utk dibalas oleh siapa pon, tapi ckup bagi aku kalu diri aku difahami dan "mereke" boleh bertimbang rasa terhadap aku seperti mane aku BENAR-BENAR BERTIMBANG RASER TERHADAP "MEREKA" SELAMA NIE...

aku mmg tak mampu melupakan aper yang telah terjadi selame nie... walaupon sangat pedih dah perit yg aku tanggung.......patutkah aku buka lembaran baru??

3 comments:

shafizanjohari said...

cakap kat dia.... don't take things for granted!!

adeq_naughtyboy said...

kenapa perlu bersedih atas apa yang telah berlaku dan sememangnya kau patut mulakan lembaran baru... aku tau yang kau mampu lakukan sume nie ... tolong la !!!! memang susah nak faham perangai die dan kau belum memahami die lagi !!!

Hazwan Hassan said...

to adeq_naughtyboy, aper yg kiter pertutrkan mmg mudah utk di diutarakan.. tp, bagaimana pula dengan "bahu" yg memikul?? mampukan bahu itu memulakan hidup baru dan meninggalkan separuh nyawanya pada kisah lamenye??

bolehkan kita hidup dengan separuh nyawa?? aku cuba utk memahami dia seikhlas dan sejujur hati aku.. tp die seperti tidak membenarkan aku utk memahami diri nyer.. mungkin sebab takut utk mengambil risiko atau perasaan ego nyer yg terlalu menebal??