Wednesday, July 19, 2006

Seperti "membunuh" diri sendiri

aku amat merindu seseorang.. seseorang yg amat jelas memberi kesan dalam hidup aku, semalm, ari ini dan slamer nye.. perasaan rindu aku mmg tidak boleh dibendung even aku sering disakiti, tp aku biarkan hati aku ini saje yg "cedera".. asalkan keadaan yg berlaku tidak mendatang sebarang masalah kepada seseorang yg aku amat rindui dan sayangi ini.

seperti post aku yg lepas, aku mmg nk mulak hidup baru kerana aku sedar dan tau hidup aku yg dulu hanya mendatang masalah kepada org yg aku rindu dan sayangi tu..
betul kate PUJANGGA " JIKA KITA MENYINTAI, MENYAYANGI DAN MERINDUI SESEORANG ITU, LEPASKAN LAH DIA JIKA ITU MAMPU MEMBAHAGIAKAN DIA, KERNA ITULAH TANDA KITA SAYANG PADA ORG ITU.."

Tapi lembaran baru yg sperti maner yg harus aku buka sedangkan lembaran lama pon aku tidak berupaya dan tidak mampu untuk melupakannya dari benak fikiran aku..

meraka yg tidak merasa dan tidak berada di tempat aku mmg tidak akan paham ape yg aku rase ni... mereka mudah utk suruh aku lupakan semua yg telah berlaku pada aku selamer nie, sebab mereka tidak mengalami nye seperti aku...

aku menghargai setiap detik aku bersama dengan org yg ku sayangi.. tiap memori amat kuat melekat dalam kotak pikiran ku.. setiap saat amat berharga bersamanya, dan apabila kita memperolehi sesuatu yg berharga tentula kita akn menghargai nya kn??
itu la pendapat aku..

membuka lembaran baru adalah seperti membunuh diri aku sendiri sebab aku mmg tidak boleh hidup tanpa nye.. tp, kalu ni semua mampu utk mengembirakan dan membahgiakan diri nye, aku rela lakukan nyer... kerna aku dah berjanji utk lakukan aper saje utk membahagiakn diri nye.. AKU HARUS MENEPATI JANJI IN.... mungkin dengan membunuh diri sendiri ini mampu utk aku padam kan kotak memori hidup ini..

2 comments:

adeq_naughtyboy said...

mengapa perlu mengenangkan kekecewaan yang sudah berlalu pergi ??? kuatkan semangat dan aku percaya orang yang kau sayang tue tetap menyayangimu dan sentiasa mengingatimu tapi keadaan saje sudah berubah... berpegang kepada yang SATU !!! cari jalan yang terbaik mendekatinye...

Hazwan Hassan said...

mmg kita tak patut menegenangkan kembali kekecewaan itu.. tp, ingatan aku pada orang itu mmg tidak dapat luntur dr fikiran aku!!! puas aku cube utk melupakan nya!!

aku juga berharap orang itu masih mengingati aku sebab aku tak pernah walau sesaat melupai nya walau sakit dan perit aku tanggung dalam hati ini.. biarkan lah aku seorang yg menanggung nya... aku tak sanggup melihat org yg aku sayang itu sedih kerna aku...'
dan jika itu pernah berlaku tanpa pengetahuaan ku, jutaan ampun dan maaf aku pohon...

kalau masih ader jalan utk aku mendekati nye, pasti aku aku cari jalan itu walau perit dan seksa menunggu aku di jalan itu namun berpatah balik tidak sekali.. kerna AKU TAKUT KEHILANGAN NYA!!