Friday, October 07, 2005

ketemukah kita akan cahaya Allah??

yup... since kiter dlm bulan poser nie.. better la aku sisipkan juge skit sebyk citer2 n rencane ttg cahaya illahi..i.e keimanan kepada Allah s.w.t.... aku akaiu yg aku tak la pandai sgt dlm bab agame nie.. tp insyaalh leh la aku tolong skit sebyk....

baru2 nie aku der la suk lepak2 ngan kwn aku kat depan tasik KLCC (depan main gate) duk lepak2 smabil tgk air tuh... tgh duk gelak2 tuh.. tetiba dtg la 2 org foreingner( dr US-laki2).. diorang duk tanyer kitorang pasal area ner shoping yg bset kat kl, restoran maner yg best, shoping kompleks n so on la.. aku pon layan jer la.. of coz la nk tunjukkn malaysian nie baik, peramah, seba-sebi lagi arr....

pas tu... dia ader tanyer pasal citer aper yg latest aku tgk kat cinema... aku ckp la the myth(hehehehe)... n b4 tu aku ader la tgk filem2 lain gak... n dier tanyer

mat saleh: have u ever heard about the movie of jesus ?? i.e the paassion of christ??

aku n member2: yup.. of coz... but i guess it has been quite sometime that movie had been released right??
(taun 2004 kn?? tul tak)
mat saleh: yeah... but if u wanna watch it again, i can give u the cd.... i bring it for several copies..
u all want it?

aku n member2: yeAh.. if u dont mind...(sajer nk jage ati)

aku n mmber2 pon ambik la cd tu.. sajer jer la nk jage ati... klau tolak nanti dier kater aper lak kn?rite??
aku dah tgk movie tuh dah kat 3 kali dah... dah tau sgt jln citer .. mmg best la.... sedih pon ader...tp aku tak der la sampai nk terpengaruh ngan citer tuh..i.e kristian..

time aku duk belek2 cover cd tu..(cetak rompak nyer la) aku terperassan la satu stiker kat cover tu yg ader tertulis "Yayasan almasih nusantara" yg berlamat di jakarta, indonesia.. bukan tu jer... siap ader sisipan yg berbentuk manual "bagaimana mahu menerima yesus ke dalm hidup anda".. terkejut giler tahap siamang mati kene jerut aku nie... sah diorang tu mubaligh kristian....!!!!!!

aku nie bukn la anti-kristian or maner2 agama lain.. aku ok jer... tp.. islam tetap dlm ati aku.. even aku tak la alim n baik sgt.. kalimah syahadah tetap jd pegangan aku... cume aku nk nasihat kn korang.. plzzz beware ngan org2 nie... my b diorang leh kasi air suci(holy water) n leh sesat kn korang.... ader kes (kwn aku) yg dah kene....tp.. alhamdllah.. Allah bagi hidayah kat dier..

BERHATI2 OK... JGN SAMPAI TERSUNGKUR DI PINTU SYURGA K..

No comments: