Tuesday, August 15, 2006

Bicara tentang sesuatu

Aku harap aku dapat bangun dari "runtuhan ini".. sedang kan di bawah runtuhan empayar kota melaka, tertegaknya putrajaya, jd aku cuber utk yakin kan hati kecil ini supaya bangkit semula mengikut haja tuju aku yg aku telah gariskan selame ini...

bangun dr lena pagi ni, aku tidak byk berfikir tentang perkare yg merunsingkan itu, tidak seperti sebelum ni.. aku mengerti dan ckup pham akan luka yg aku tanggung ini akan sembuh juga akhir nyer.. sperti yg pernah aku alami pada episod aku yg dulu yg ambik mase lebih setahun utk aku bangkit semula melupkan semua rase cinta dan kenangan yg ader..

tp, persoalan nyer, dlam episod kedukaan ini, braper lamer lagi aku harus sebegini?? braper lagi harus aku rase keperitan ini?? braper lame lagi aku harus sakit?? braper lame lagi harus ku tanggung rindu?? braper lamer lagi harus ku terus pujuk hati ini?? dan braper lame lagi harus ku tggu utk aku dpt melupakan dan buang dr kotak fikiran akan semua itu???

menulis dlam blog ini bagi ku tidak same seprti menulis sebuah diary.. justeru, amat jelas aku katekan yg simpati itu tidak pernah aku minta pada pembaca posting ni... ckup korang semua paham keadaan aku yg mmg sudah tidak same seperti dulu lagi..

ckup sudah hati aku ini menjaga hati org lain.. ckup sudah hati ini menangisi org lain.ckup sudah hati ini mementingkan org lain lebih dari diri nyer sendiri, ckup sudah hati ini terlalu lembut pada bicara dan perbuatan.. DAN CKUP SUDAH HATI INI MENJADI HATI INI!!!!!

4 comments:

shandye. said...

there is nothing wrong about bitching about your own life in your blog. i guess it is inspiring to others, a sort of therauputic experience to the blogger himself. but nonetheless, i am positively sure that no human living on earth do not dwell with constant pressure and mistakes. people DO make mistake. it is how they handle such mistake is what we should consider. but anyhow, the point that i am about to bring is that it is just a matter of time for that particular person to realize his mistake and make a certain proper corrective measures or else he will never learn the beautiful trials of life, walking on solid soil that he called earth...

adeq_naughtyboy said...

susah klu budak law dah bercakap sama budak law sbb bahasa die tinggi sangat dan sy budak sains nie sememangnya x faham bahasa peguam.... adk selalu berharap org yang ade disamping adk akan bahagia dengan hidup mereka... kite dah sama-sama pilih jalan sendiri...

p/s : terus menuju puncak kejayaan bersama..

p/S : lagu "thanks god i found you" sememangnya menjadi hak exclusive dan hak milik kekal kite bersama...

Aku yang menjadi aku di sebalik kehadiran mu... Naughtyboy...

Hazwan Hassan said...

yeah.. its all about time.. aku tak sure biler aku mampu bebas kan diri aku dr semua ini.. sebuln?? 6 bulan?? setahun?? aku mmg tak pasti..

tp, aper yg aku pasti, aku harus cuber dan terus cuber utk melupakan die... aku dah tak der pilihan lain lagi...

klau aku terus dalam keadaan skrng, iaitu masih tidak dapt lupakan die, aku yakin yg aku akan bawa masalah pada die suatu hari nanti...so, sebelom masalah itu wujud, baik aku cuber elak kn...

sakit, perit, sedih dan terseksa yg aku tanggung dlam proses melupakan si die itu, aku raser biarla aku and Nya sajer yg tau...
aku dah byk bw masalah pader die..

cumer aku perlukan kekuatan utk meredah segala dugaan ini..
tp, kekuatan ini la yg aku belum perolehi!!!

shandye. said...

there is a difference between finding a great match and a perfect match. these two are two different things altogether. naughtyboy, i have nothing to say and nothing to judge you by, buy bear in mind and think that do you have made the right choice?