Saturday, August 19, 2006

Menjadi Insan baru???

Hari minggu macam hari ni sometime bring so much joy to me..yer la, leh lepak2 ngan kwn2 yg lamer tak juper.. pas tu sembg2 lak topic2 hot!! hahahaha.. leh bikin hati gumbira sepanjang hari..

kau baru balik dr midval and klcc with my frenzz.. diorang sgt paham kead aku yg sedang bergelora skrng.. thanks coz diorang setai di sisi aku utk teman aku bersedih.. aku takut giler kalu2 kwn2 yg aku ader skrng ni hanye baik ngan aku time2 aku happy samate2..

yet, hati aku masih terkesima ngan aper yg telah terjadi slamer nie.. aku sedar aku tak patut pikir lagi pasal "insan itu" lepas aper yg aku terima skarng nie.. tp aku still tak pham naper aku masih gagal utk aku "ambik" semua kenangan tu and "botolkan" pas tu aku "tanam" jauh2 hingge ke perut bumi!!

Aku yg bodoh utk bersedih ttg cinta yg tak terbalas tp org itu entah2 tgh berseronak and happy bukan main kn... tp, klau "insan" itu masih memikirkan and cuber utk memahami kesengsaraan and penderitaan yg aku tanggung skrng, AKU BERSYUKUR DAN AKU SANGAT BERTERIMA KASIH!! dan aku harap begitu la yg berlaku skrng...

Pengalaman byk ajar aku utk jd sorang insan yg ader hala tuju idup.. tp ini tidak bermakne b4 nie aku tak der hala tuju... tp hala tuju aku agak terganggu ngan aper yg telah aku lakukan sebelum nie... melepas kn "MELEPAS KAN PELUANG KEEMASAN"..

tp.. biarla.. itu sumer dah jd sejarah idup aku... yg lepas itu lepas la kn.. hehehehe.. begitu la idup aku jugak.. sifat2 aku yg lepas tu, lepas la.. mugkin aku kan bangkit menjadi sorang INSAN YG BARU yg mungkin kurang disenangi org lain, tp aku sgt senang ngan kebangkitan aku itu!!

so, tibe mase nyer utk aku pikir sepenuh nyer tttg idup aku, jaga hati aku sendiri, jaga perasaan aku sendiri and jaga hati budi aku sendiri selepas selamer ini aku sgt menjaga hati org lain, sgt menjaga perasaan org lain dan sgt menjaga hati budi org lain!!

TP, APER YG AKU DAPAT????

aper2 pon, thanks pade mereka yg still setia ngan aku, still setia menemani aku time2 aku sedih... i really appriciate it!!

5 comments:

shandye. said...

what are you still seeking for? there is someone so damn near to you that needed some close encounter cuddling and loving and you still does not realize it?

aiyouh... what else do you want that person to do to make you realize that he is interested in a casual 'date-o-rama' with you?

he has asked you out to accompany him shopping, he has listened to your problems and try to sort it out, he has even shared his problems with you (and maybe even more than that...)

adeq_naughtyboy said...

wooo... dah maju skrg nie... jgn menoleh lagi and x salah bagi peluang kat org yang di depan mata... x nak cerite ke ???

sorry dgn ape yang dah berlaku.. aku dapat lihat yang kau masih salahkan aku dalam hal nie...

dalam percakapan mungkin berbeza dan melalui perbuatan ia dizahirkan..macam aku tak kenal sape kau... masih berkorban diri sendiri demi orang lain.. aku mula belajar kenal kau... tak salahkan ???

sorry again sbb waktu kau bersama aku dl kau tak dapat ape2... hadiah birthday tahun nie pun x nak bagi laaa... bleh ke ???

p/s : naughtyboy..

Hazwan Hassan said...

aku salahkan diri sendiri sebab aku yg menjadikan dan mencipta masalah dan keadaan ini skrng..

cinta yg hadir dlm diriku bukan senang utk datang dan bukan senang untk pergi.. itu yg realiti!!!
(even ader org akan kater statement ni aderlah statement hypocrite tp aku tau saper aku)

jika kau sedang belajar mengenali aku, aku arap kau dapat mengenali hati ku sejujur hati mu... even aku tau, aku byk kelemahan!!

aper yg aku dpat time ngan kau??
aku dapt raser KEMANISAN CINTA yg tak mampu aku dpt dr org lain dan tak mampu aku beli dgn harta!!!

amat tidak cerdik kalu aku nafikan perasaan cinta yg aku ade pada mu yg masih kuat dan menebal sampai saat2 ini even aku tau amat sukar utk kau kembali pada ku!!!!!

honestly, aku masih tidak mampu menerima org lain buat masa skrng ini..

sebab?? hahahaha

aku pasti, kau tau jawapan nyer kn.. kerna jawapan itu ader pada jaluran urat di tapak tangan kanan dan kiri kau!!!

adeq_naughtyboy said...

jaluran tapak tangan kanan dan kiri nie adalah jaluran yang boleh membina dan membinasakan... right ???

aku masih x tau dimana kedudukan aku kini... kosong....

p/s : naughtyboy... semakin nakal..

Hazwan Hassan said...

yeah.. ia mampu membina dan membinasa..

aku yakin kau mampu gunakan nyer ngan baik..

jgn letakkn diri kau pade keadn yg kosong itu.. itu tak berbaloi...